CMES (Col·lectiu per a un Nou Model Energètic i social
Sostenible), conjuntament amb el CESIRE (Centre de Suport a la Innovació
i Recerca Educativa, del Departament de Ensenyament de la Generalitat
de Catalunya), ha elaborat el llibre de material didàctic LES ENERGIES RENOVABLES: L’ALTERNATIVA AL COL.LAPSE DELSCOMBUSTIBLES FÒSSILS,
en el què s’exposa i justifica la ineludible transició a les energies
renovables. Va adreçat al professorat de secundària i està enfocat de
tal manera, amb activitats diverses, que es pugui exposar a l’aula amb
facilitat.
Es fa un plantejament global del món de l’energia. Consta de tres parts:
- Una primera part que es denomina FONAMENTACIÓ CIENTÍFICOTECNOLÒGICA, que constitueix la base teòrica
- Una segona part d’ACTIVITATS, relacionades amb contingut de la primera part
- Finalment una tercera part que és la GUIA DIDÀCTICA que inclou les rúbriques d’avaluació.
La FONAMENTACIÓ CIENTÍFICOTECNOLÒGICA Està organitzada en tres capítols:
- En el capítol primer s’exposa la relació que té l’energia amb la nostra vida diària i es reflexiona sobre si se’n fa un ús lògic o es malbarata.
- En el segon capítol es planteja el caràcter finit dels combustibles fòssils i el seu ritme d’exhauriment que, si es continua amb el consum actual, serà en un termini molt breu; alhora es donen dades sobre els efectes de la seva combustió en relació al canvi climàtic.
- Finalment, un aspecte bàsic, en el tercer capítol es demostra, amb xifres i dades contrastades, que és factible, tant tècnicament com econòmica, la transició global a energies renovables,com a alternativa als combustibles fòssils.
En aquest material didàctic s’aporten dades i xifres
que es consideren suficients per tal que la seva lectura pugui ser, per
si mateixa, una base que permeti la reflexió i la formació d’un criteri
objectiu i independent sobre l’ús de l’energia en la nostra societat.
Us convidem a aquesta xerrada, no hi falteu esteu convidats!
Per a mes informació: www.cmescolletive.org